31 Ağustos 2015 Pazartesi

Kurmaca* Ajanlık ile Sosyal Mühendislik

Kurmaca* Ajanlık ile Sosyal Mühendislik


Mehabalar, bu konuda Ajanlık ile Sosyal Mühendisliğe değineceğiz.Konu Sosyal Mühendisliğin bir sistemde veya bir kişi üzerinde basit yolllardan dahi olsa ne kadar da zarar verebileceğimizi anlatan bir yazıdır.Sosyal Mühendisliğin ne derecede tehlikeli ve gizli olduğunu konu içinde anlatarak ve bağıtılar kurarak bu konuda iyi bir bilgiye sahip olmanızı hedeflemekteyim.
Bildiğiniz gibi bazı güvenlik güçleri kendilerine ajanlar belirlerler.Bu ajanların görevi ise bir kişiden,kurumdan,kuruluştan,sistemden bilgi almaktır.Aldıkları bilgileri genellikle hedefler öğrenemezler.Bazı durumlarda eğer amaç kişilik zedelemek veya gerçekleri ortaya dökmek ise yaptıkları ifşayı değil kendilerini gizli tutarlar.Size sokakta adres soran bir kişi dahi olsa onun sizden aslında başka bilgiler almaya çalışabileceğini asla düşünmessiniz.Sosyal Mühendisliğin ne derecede gizli olabileceği bu durumda kaşımıza çıkmaktadır.İnsanlardan bilgi almanın en kolay yolu alınacak bilgiyi küçümsemektir.Örneğin hedefimiz o kişinin orada gerçekten ikametgah edip etmediğini öğrenmek olsun.Durum reel.Kişiyle karşılaşmış havası vererek adres soruyoruz.Aldığımız cevap bize kesin cevap da verebilir üstü kapalı cevaplarda.Bu olay sonrasında ise hedef kişiye farklı teknikler uygulanabilir.Ayrıca kişinin sürekli gittiği yerlerdeki çeresi dahi işimize yarayabilir.Bunları yaparken gerçek kişiliğimizi,ses tonumuzu,yüzümüzü kullanmamamız gerektiği de bilmemiz gerekmektedir.Her zaman için alternatif senarylarınız olmalıdır ve bu senaryolar ise okul tercihleri şeklinde olmalıdır.İstenilen bilgi ve gizliiğe göre.Tabi ki her senaryo örneğini de burda yazamam.Bu yüzden yukarıdaki örneği kesin olmayan üstü kapalı cevap olarak görebilriz fakat bunun net cevabına da ulaşabileceğinizi bilmelisiniz.Buraya kadar gizliliği anlattık fakat şimdi tehlike boyutunu anlatmalıyız.Ardından ise asıl konumuza geleceğiz.Örnekte gizliikten bahsettik ve bunun için yapmamız gereken şeyin alınacak bilgiyi küçümsemek olduğunu öğrendik.Aynı örnekten devam ederek tehlikeyi de gözler önüne serebiliriz. Burada bir değişken değiştirmek yeterli olacaktır o da sizin kim olduğunuz ve asıl amacınız’ın ne olduğudur.Saldırgan sizin orada ikametgah edip etmediğinizi sormaktan ne kazanabilir ki?Fakat asıl amacı daha farklı birşey olabilir.Bu durumda sizden işine yarayacak en küçük bilgi küplerini alıp bir ipucu yaparak ipin tamamını elde edecektir.Bu örnekte anlatılan olayda kişi tamamen doğru zamana odaklanarak işlerini yapmaya çalışmıştır.Artık konumuzun giriş veya çıkış bölümüne geldik.Bunun için bize bir örnek yeterlidir fakat örnekte yukarıdaki olayların hepsi kullanılmamıştır.


HİKAYE:


Saldırı Ortamı:Sanal

Saldırılan: Topluluk

Saldırı Hedefi: Bilgi 

Saldırı Gerçekliği: Tamamen hayal Ürünüdür  

Öncelikle bu saldırı gerçek değildir ve tamamen hayalidir.

Hedefimde bir forum sitesi vardı ve siber alanda paylaşım yapmaktaydılar.Bu site benim keni forum siteme zarar verince bende onlara bir karşılık vermek istedim.IP adresimi değiştidim ve onların forum sitesini açtım browserda ve kullandıkları forum scripti vBulletindi.Üye oldum ama nickim kendimi ele vermeyecek şekilde idi.Forum sitesinde online üyeler hiç de fena değildi.Aramıza Katılanlar bölümünden sıcakkanlı bir mesaj yazarak biraz dikkat çekmeye başladım.Bu meaj içeriği onların forumunu övmek vede kalıcı olmak gibi nitelikler taşımaktaydı.İlk defa giriyordum forumlarına ve bir inceleme yapmaya başladım.Aramıza Katılanlar bölümünde mesajı inceleme yapmadan yazmamın nedeni ise kendimi bu forumu uzun süre takip eden bir misafirmiş gibi göstermeye çalışmaktı.Başarılı da oldum bu konuda,üyeler ve yöneticilerden çok sıcakkanlı cevaplar geldi açtığım konuda.Bir yandan konuyu takip ederken bir yandan da forumu inceledim.Forum sitesini içerik dışında güvenlik zaafiyetleri yönünden de inceledim.Güvenlik duvarı vs vardı yani botnet yada ddos pek fayda etmezdi.Neyse ki işe yarayabilecek bir açık buldum.Aklıma gelen ik şey bu açığı bildirmek ve burda gerçekten kalıcı bir yönetici olmaktı.Forum yöneticileri kısmına girerek Root Admin’ mesaj atayım dedim ve bir de ne göreyim :

---------Bu bölüm gizlenmiştir.--------

Hiçbir web işlemi yapmadan devam ettim ve birazda arama motoru amcalara sorayım dedim bu siteyi.Facbook ve Twitterde popüler sayfaları vardı.Burdan Root Adminin bazı paylaşım sonlarında nickini ve yanına yazdıkları Root Adminimiz ifadeeri dikkatimi çekti.Bu sayfaları Root Admin yönetmiyor olabilirdi bu yüzden burdan iletişime geçmek çok ta akıllıca değildi.Root Adminin nickini biliyordum.Foruma geri döndüm ve nihayet buldum kişiyi.Bir sorunum vardı:

Özel Mesaj yazmak için 20 mesaj’a ihtiyacınız var.

Profile mesaj attım ama PM dönüşü olmadı adam sonuçta Root Admin beni pek takmadı.Twitterde sayfada takip edilen kişilerde buldum Root Admin hesaını ve o olduğundan artık emindim.Zaten üst tarafta da aynı hesap işret edilmişti.İlk dakkalarda gözümden kaçması benim için dezavantajdı fakat hala birşey kaybetmemiştim.Admine twitter üzerinden ilgili açığı bildirdim ve bu açık hakkında biraz da bilgi verdim.Nickimi ve profilimide mesj içeriğinde vermiştim.Aslında açık kodlamadan oluştuğu için bir siber site olsa dahi gözlerinden kaçmıştı.Bekledim biraz profilimi ziyaret edenlerde birkaç admin dikkatimi çekti.Bizim root da vardı aralarında.Bu iyiye işaret.Twitterde birkaç saat sonra mesaj geldi ve 

"Açık kapatılmıştır sayın {nickim} .Bildiriminiz için teşekkür ederiz. Teşekkürümüz’ü kısa zamanda mükafatlandıracağız."

Ekran Resmi aldım.Beklediğimden kolay oldu.Aramıza katılanlar mesajındaki takip ettiğim forum ibareside etkili olmuştu.Geri bende teşekkür ettim ve foruma döndüm. Birkaç tane yeni bölüm beni bekliyordu.Deneme moderatör olarak atamışlardı.Burda işler:

"-- Deneme Mod - Mod - Uzman Mod - Süper Mod --"
şeklinde gidiyordu.Hedef üst düzey yönetici olan Süper modluktu.Biraz inceledim odaları ve önmli olan mesajları dikkatli bir şeklde ekran resmi aldım.Bunlara bir yerde topladım düznli bir şekilde.Birkaç gün geçti ve bu birkaç gün bayağı bir çalıştım.Yeni odalar vardı e beni bekliyordu.Aslında admin açığı bilirdiğim için beni zararsız biri olarak görmüştü ve sürekli mükafatlandıracaktı terfileriyle.Artık modddum ve odalarda önemli olayları tekrardan ekran resmi haline getirdim.Kullandığım nickten de sahte olan bir hesap açtım.Bu hesap sayfada beğenisi takipten çok olan facebooktu.Yani Twiittera göre.bu hesaba forumdaki kişileri eklemeye başladım.Bir de diğer sanalcıları.Bu hesap sadece bekliyordu kenarda.Mod olunca Deneme Modları yönetmeye başladım yavaş yavaş.Bir yandan da çalışıyorum sürekli.Çalışmalarımda biraz da kaliteye giderek forum standardının üstüne geçtim.Bu sefer iki ay geçti ve uzman moddum.Artık modlar elimin altında çalışıyordu.Üst düzeye ramak kamıştı.Uzman mod odasından da Ekran Resimleri aldım.Yönetici listesinin olduğu ayfada artık elimdeydi.Url aldım ve tabii ki de ekran resimleri.çalışmalarımı daha da hızlandırdım.Bu sefer ise 3 ay gibi bir sürede Smod oldum ve artık istediğim yerdeydim.Girdim sevecan hareketlere devam etme ve çalışmayla.Yönetim bir açığımı görmişti şimdiye kadar.Oldukça da sevilen irisi olmuştum.Smod olduktan sadece 6 saat sonra CoAdminlik verdiler.Bu üyelere üzerimden prim yapmak ve benimde kalıcı olmamaı arttırmak içindi.Artık herşey elimdeydi.Face-Twitter sayfalarında editörlük.Daha birçok şey.Ekran resimlerine devam ettim.Artık sahalarda pek görünmeyecektim ve bu çok iyi olmuştu.Burda işler böyleydi.Biraz zaman geçti ve bir admin Denem mod için birini önerdi üst düzeye.Ben hayır pek güvenilmez dedim fakat oybirliği ile deneme mod oldu.Aslında olacağını biliyordum fakat ilerisi için böyle konuşmak gerekiyordu.Neden admin olmayayım ki  .denem mod aldılar onu ve biraz da itiraz ettim bakın bu sağlam değil gibisinden fakat yumuşak dille.Face sayfası açmıştım ya ona girdim ve Deneme modken çektiğim birkaç tane ekran resmi paylaştım.Bunlar sadece bir bölümüydü.Facede ses getirdi bu paylaşımlar.Tabii forumdaki yönetimde de.Özellikle Üst düzey yönetimde.Suçu iki gün önce Deneme Mod olana yüklemeye çalıştım.Tabii bunu üstü kapalı yaptım ve Root admin çıkıp söyledi :

Kessinlikle aldığımız DenemeMod olmalı bu kişi.

Geri o kişi atılınca face sayfasında paylaşım yapmaya ara verdim.Kimse benden şüphelenmiyordu.Biraz daha zaman geçti ve onu öneren Admin Co adminliğe ben ise adminliğe geçtim.EE boşuna mı ititraz ettim  İstediğim yeri çoktan geçmiştim artık o kadar güvenilirdim ki kimse şüphelenmiyordu benden.Artık bu hesp dursun kenarda ve yeni bir ip ve yeni hesap ile sil baştan yapmak gerekti.Bu hesap da 2-3 ay içinde mod oldu.Bu atamalarda admin hesabım biraz da çekimser davrandı ve yine hafiften ititraz etti.Pek güvenilmez dursun diye.Proglem yok oybirliği ile kabul edildi.Ve atandı görevine.Tekrar face hesabına döndüm ve mod odsından paylaşım yaptım birkaçgün sonra.Diğer mod olan hesabımın yetkisi alındı ve o hesaptan sahte itirazlar yaptı ben değildim vs gibi .Neyse üzülmeye gerek yok istediğim şey buydu.Sırada bir ekran resmi almak vardı Uzman mod odasından.Aldım ve bu resmi alırken öğeyi denetle sağolsun o Deneme Modu öneren Coadminin nickini yazarak gözden kaçırılmış hissi verdim.Sonuç olarak Root Admin bunu gördü ve kırmı işaretli fotyu paylaşıp CoAdmini banladı.Verdiğim zarar büyüktü.Artık ben iyice oturdum tahtıma.Onlar benim olduğumu anlamadılar asla fakat bu tip çok kişi daha banlandı sayemde.Bir gün artık bu işi bitirme vakti gelmişti.Çünkü bizim siteye yapılan saldırı artık 1 yıla ulaşacaktı.Girdim face sayfasına ve şimdiye kadar aldığım tüm ekran resimlerini paylaştım yavaş yavaş.1 hafta aldı bu süre.Nedense hala kimse benden şüphe etmiyordu.Üyeler sağolsun arkamdalardı.Bekledim ve tam bir yıl olduğu gün ilk önce index attım ardından da log kaydını sildim.İndex bizim site adınaydı.Kimse anlayamadı yine benim olduğumu ama zone çoktan alınıp bizim sitede mucked eklenmişti.Ben admin olarak kaldım forumda ama indexi de bastım.Bir taş vardı elimde bi attım 5-6 kuş öldü ve elime de bir alternatif geçti.

Sanal alemde bizim site hem reklam yaptı hemde onlar artık silindi denilecek düzeye geldi.Adminliğe devam keyfin yerinde.Bırak kalsın hesabın.

(Arkadaşlar biraz uzun, hafif eya çok abartılı bir hikaye oldu ama çok fayadalı olabileceğine eminim.)
Makalemin sonuna geldik. Okuduysanız kazanacaklarınız vardır elbette.
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder